crochet business

 


Συμβουλές για να ξεκινήσετε με επιτυχία την δική σας επιχείρηση πλεξίματος με βελονάκι

    Ορμώμενη λοιπόν από όλο αυτό τον καλλιτεχνικό οίστρο που υπάρχει το τελευταίο διάστημα σε σχέση με το πλέξιμο θεώρησα πολύ χρήσιμο να σας παραθέσω κάποιες μικρές συμβουλές ώστε να ξεχωρίσετε από τους υπόλοιπους και ειδικά αν ξεκινάτε τώρα. Όλοι θέλουν να πλέκουν και πόσο μάλλον να πουλάνε. Υπάρχουν άπειρες σελίδες δημιουργών πλεξίματος στο facebook, blogs, site που πουλάνε της δημιουργίες τους άλλοι τα καταφέρνουν καλά και άλλοι όχι. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι δεν είναι καλοί δημιουργοί ή δεν πλέκουν ωραία απλά δεν ξέρουν πώς να προωθήσουν σωστά την δουλειά τους.
    Συνήθως όταν έχουμε πάρει την απόφαση να ξεκινήσουμε να πουλάμε τα πλεκτά μας, εύλογα μας προβληματίζουν θέματα όπως:
  • θέλω να πουλήσω τις δημιουργίες μου, τι πρέπει να κάνω τώρα;
  • που μπορώ να τις πουλήσω;
  • ποιός θα τις αγοράσει;
και πολλά άλλα ερωτήματα φυσικά, που δεν μπορώ να τα αναφέρω όλα.
Πιστέψτε με σας καταλαβαίνω απόλυτα, έχω περάσει και εγώ προσωπικά από αυτό το στάδιο για αυτό θα προσπαθήσω να σας βοηθήσω όσο μπορώ και να σας κατευθύνω σε κάποια θέματα και να διευκολύνω λίγο την ζωή σας. Εάν σκεφτείτε και δράσετε μεθοδικά σίγουρα θα έχετε επιτυχία.
Πάμε λοιπόν να δούμε τι πρέπει να κάνετε.
1ο βήμα: Βρείτε το κοινό σας!!
Είμαι σίγουρη ότι έχετε πλέξει πάρα πολλά πράγματα..σκούφους κασκόλ, εσάρπες, τσάντες, κοσμήματα, κουκλάκια κτλ...σε κάποιο από όλα αυτά θα έχετε όμως μία ιδιαίτερη προτίμηση ή τέλος πάντων σε κάτι από όλα αυτά είστε καλύτερη. Για αυτό λοιπόν θα ήταν συνετό να αποφασίσετε τι πλέκετε καλύτερα ή τι σας αρέσει να πλέκετε για να μπορέσετε να προσδιορίσετε το κοινό σας , να βρείτε δηλαδή το δικό σας target group που λέμε και στο marketing. Εάν για παράδειγμα σας αρέσει να πλέκετε βρεφικά-παιδικά ρουχαλάκια τότε το δικό σας κοινό είναι οι μαμάδες!! Το κάθε είδος έχει και το δικό του κοινό και αναγνωρίζοντάς το αμέσως, αυτό σας διευκολύνει να βρείτε τις ανάγκες του και να το πλησιάσετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οπότε συμπερασματικά
-δημιουργείστε μία λίστα με τα χαρακτηριστικά του δικού σας κοινού (επίδοξοι πελάτες).
-ερευνήστε για το πού μπορείτε να τους εντοπίσετε διαδικτυακά και κάντε μία λίστα.
-προσπαθήστε να αναλύσετε τις ανάγκες και τα συναισθήματα του κοινού σας.
Αφού λοιπόν φτιάξατε αυτές τις λίστες κρατήστε της κοντά σας γιατί θα σας φανούν πολύ χρήσιμες για τα επόμενα βήματα.
2ο βήμα: Προσδιορίστε τον εαυτό σας ως δημιουργό και συστηθείτε.
Αφού καταλήξατε σε ποιο target group απευθύνεστε ήρθε η ώρα να συστειθείτε!! Πώς θα παρουσιάσετε τον εαυτό σας; Γιατί να προτιμήσουν να αγοράσουν από εσάς έναντι κάποιου άλλου δημιουργού που πουλάει τα ίδια με εσάς;
Εάν δεν γνωρίζετε την απάντηση ήρθε η ώρα να την μάθετε. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να μπείτε στην θέση των επίδοξων πελατών σας και να σκεφτείτε τα εξής: Τι σας κάνει διαφορετικούς έναντι των άλλων δημιουργών? Η ποιότητά του αντικειμένου σας (για παράδειγμα χρησιμοποιείτε εξαιρετικής ποιότητας μαλλί? πείτε το, κάνετε ωραίους συνδυασμούς χρωμάτων? αναδείξτε τους με μία εξαιρετική φωτογράφιση, προσφέρετε πολύ καλό after sales service? ενημερώστε τους πελάτες σας να το ξέρουν). Γενικά είναι το πακέτο που προσφέρετε δηλαδή από τον τρόπο που θα πουλήσετε, πώς επικοινωνήσετε με τον αγοραστή, η ποιότητα σας.  Να προσπαθήσετε να¨ξεχωρίσετε από την μάζα¨.Να θυμάστε ότι η λεπτομέρεια κάνει την διαφορά.
Συνοπτικά λοιπόν αυτό που θα πρέπει να κάνετε είναι να:
-σημειώσετε τι σας κάνει διαφορετικούς σε αυτό που πουλάτε έναντι των ανταγωνιστών σας.
-μπείτε στην ψυχολογία του κοινού σας και σκεφτείτε τι θα θέλανε να δούνε από εσάς.
-να σκεφτείτε γιατί πρέπει να σας προτιμήσουν.
Αυτά τα τρία στοιχεία θα σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε τον εαυτό σας απέναντι στο κοινό σας.
3ο βήμα:Πλέξτε το εμπόρευμά σας.
Ίσως να αποτελεί το πιο διασκεδαστικό βήμα γιατί ήρθε η ώρα του πλεξίματος. Θα πρέπει να παρουσιάσετε στο κοινό σας το εμπόρευμά σας για αυτό θα πρέπει να είστε αρκετά προσεκτικοί και καλαίσθητοι σε ότι φτιάχνετε γιατί θα αποτελέσει την ¨βιτρίνα του μαγαζιού σας". Θα πρέπει να διαλέξετε νήμα που θα αναδεικνύει την δημιουργία σας, να κάνετε ωραίους χρωματικούς συνδυασμούς, να πλέξετε σωστά χωρίς λάθη και τέλος να βγάλετε καλές φωτογραφίες.
Δεν είναι απαραίτητο να πλέξετε πολλά πράγματα. Πλέξτε ένα από κάθε είδος ώστε να το διαφημίζετε και αν σας ζητηθεί να είστε έτοιμοι να το στείλετε ώστε να μην καθυστερείτε στην αποστολή σας.Επίσης αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να βάζετε στο πλεκτό σας την σημείωση "κατόπιν παραγγελίας" χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα είστε αργοί στην παράδοση.Γενικότερα να προσπαθείτε να μην καθυστερείτε τις παραγγελίες σας γιατί είναι κάτι που δυσαρεστεί τον πελάτη. Δημιουργείστε ένα μικρό χώρο στο σπίτι σας για να αποθηκεύετε το εμπόρευμά σας.
Επομένως αυτά που θα πρέπει να κάνετε είναι
-κάντε μία λίστα με τους στόχους των πωλήσεων που θέλετε να πετύχετε.
-προσδιορίστε το εμπόρευμά σας δηλαδή πόσα πλεκτά πρέπει να έχεις αποθήκη έτσι ώστε να μην καθυστερείς τις παραγγελίες σου αλλά και από την άλλη να μην έχεις μεγάλη ζημία σε περίπτωση που δεν καταφέρεις να τα πουλήσεις.
-τύπωσε business cards ώστε να τις στέλνεις με κάθε παραγγελία
-τράβα ωραίες φωτογραφίες τα πλεκτά σου
4ο βήμα: Βρες τα "εργαλεία" με τα οποία θα προωθήσεις την δουλειά σου
Όλα καλά μέχρι εδώ τώρα όμως θα προχωρήσουμε σε ένα δυσκολότερο βήμα το οποίο βέβαια είναι καθοριστικό και θα πρέπει να είστε αρκετά προσεκτικοί στις κινήσεις σας. Όλα αυτά που έχετε κάνει μέχρι στιγμής ήρθε η ώρα να τα δημοσιεύσετε στο κοινό σας και να ξεκινήσετε ουσιαστικά την επιχειρηματικότητά σας.
Το διαδίκτυο σήμερα αποτελεί την μεγάλη δύναμη οπότε καλό θα είναι να δικτυωθείτε και αν θέλετε να προωθήσετε την δουλειά σας απο εκεί. Μπορείτε για παράδειγμα να φτιάξετε το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα στο etsy.com, ή artfire.com, τα οποία είναι διεθνή και τα επισκέπτονται χιλιάδες κόσμος καθημερινά. Το πώς δουλεύουν αυτά τα site θα τα αναλύσουμε σε κάποιο άλλο άρθρο στο μέλλον.Πάντως είναι εύκολο να περιηγηθείτε και έχουν αρκετά καλές οδηγίες που σας βοηθούν. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να ξεσκονίσετε και τα αγγλικά σας. Επίσης μπορείτε να φτιάξετε την δική σας σελίδα στο Facebook η οποία θα είναι επαγγελματικής φύσεως και θα έχει σκοπό την προώθηση της δουλειάς σας. Ακόμα αν θέλετε φτιάχνετε και το δικό σας blog το οποίο είναι κάτι πιο προσωπικό όμως θα έχει εμπορικό σκοπό
Εάν πάλι το internet δεν είναι το φόρτε σας τα πράγματα δυσκολεύουν λίγο. Μια λύση είναι μέσω φίλων και γνωστών να παρουσιάσετε τις δημιουργίες σας, ή ίσως κάποια διαφήμιση σε περιοδικό πλεξίματος κτλ. Όπως και να έχει προσπαθήστε να συμβαδίσετε με την εποχή σας.
Συνοπτικά αυτά που θα πρέπει να κάνετε είναι:
-Δημιουργήστε το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα.
-Βάλτε τις καλύτερες φωτογραφίες των δημιουργιών σας.
-Αρχίστε να το διαδίδετε.
5ο βήμα: Διαφημιστείτε!!
Η διαφήμιση θα αποτελέσει ένα πολύ σημαντικό παράγοντα στην πρώθηση της δουλειάς σας και στην αύξηση των πωλήσεων σας. Καλό θα είναι να έχετε στην άκρη ένα μικρό budget όπου θα το επενδύσετε μόνο για αυτό τον λόγο. Βρείτε που συχνάζει το δικό σας κοινό (forums, sites, blogs,facebook) και διαφημιστείτε. Ψάξτε το αρκετά καλά ώστε να μην πάνε τα χρηματά σας χαμένα.Για παράδειγμα μην βάλετε διαφήμιση σε κάποιο forum σε σχέση με την τεχνολογία ενώ εσείς πουλάτε πλεκτά κοσμήματα! Είναι άστοχο!!
Όπου αποφασίσετε να βάλετε διαφήμιση θα πρότεινα να την αφήσετε τουλάχιστον για μία εβδομάδα και αν δείτε ότι δεν φέρνει αποτέλεσμα ψάξτε για κάτι διαφορετικό. Να είστε μεθοδικοί σε αυτό το θέμα και να το παρακολουθείτε συνεχώς. Γενικότερα αν βλέπετε ότι κάτι δεν αποδίδει βρείτε εναλλακτική.

Ελπίζω να σας προσέφερα μία μικρή βοήθεια και να σας έδωσα μία κατεύθυνση.
Σας εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία σε ότι κάνετε!!


πηγή άρθρου: http://yarnobsession.com



Πώς να κοστολογήσετε το πλεκτό σας!!

Διάβασα πολλά άρθρα μέχρι να γράψω το παρόν άρθρο και να καταλήξω σε κάποια συμπεράσματα ώστε να μπορέσω να σας βοηθήσω. Θα σας αναφέρω κάποια στοιχεία συνοπτικά γιατί περισσότερα και αναλυτικότερα θα ακολουθήσουν στο βιβλίο που πρόκειται να δημοσιεύσω πολύ σύντομα σε σχέση με το πλέξιμο.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι η κοστολόγηση είναι ένα δύσκολο θέμα καθότι πέρα από αυτό που έχετε σκοπό να χρεώσετε εσείς θα πρέπει να κάνετε μιά καλή έρευνα αγοράς προκειμένου να δείτε σε τι επίπεδα κυμαίνονται οι τιμές στα αντίστοιχα προιόντα.
Πάμε λοιπόν να δούμε πώς κοστολογούμε ένα πλεκτό με σκοπό την πώληση.
Η κοστολόγηση κατά την αποψή μου, χωρίζεται σε δύο φάσεις στα υλικά και τον χρόνο τον οποίο αφιερώσαμε για να ολοκληρώσουμε το πλεκτό μας. Ας ξεκινήσουμε..(τα νούμερα και τα ποσά που έχω βάλει είναι ενετελώς τυχαία)
Πρώτη φάση (κόστος υλικών)
 Έστω ότι έχω πλέξει μία εσάρπα!!
1η περίπτωση
Ερώτημα 1ο: Πόσα κουβάρια χρησιμοποίησα?
Απάντηση: Χρησιμοποίησα 10 κουβάρια.
Ερώτημα 2ο: Πόσο κόστισε το κάθε κουβάρι?
Απάντηση: 5 ευρώ το κάθε κουβάρι
Επομένως τα υλικά της εσάρπας μου κόστισαν 50 ευρώ.
2η περίπτωση
Ερώτημα 1ο: Πόσες κουβάρια χρησιμοποίησα?
Απάντηση: Χρησιμοποίησα 7,5 (επτάμιση) κουβάρια.
Ερώτημα 2ο: Πόσο ζηγίζει το κάθε κουβάρι?
Απάντηση: Ζυγίζει 100 γραμμάρια
Ερώτηση: πόσο κοστίζει κάθε κουβάρι?
Απάντηση: Κοστίζει 5 ευρώ
Επομένως τα 100 γραμμάρια νήματος ζυγίζουν 5 ευρώ εγώ χρησιμοποίησα 750 γραμμάρια νήματος άρα το νήμα μου κόστισε 37,50 ευρώ (απλή μέθοδος των τριών).
Αν θέλουμε μπορούμε να γίνουμε ακόμα πιο ακριβής στον υπολογισμό μας. Δηλαδή να ζυγίσουμε το τελευταίο κουβάρι το οποίο δεν χρησιμοποιήσαμε ολόκληρο και να δούμε πόσο νήμα περίσσεψε. Για παράδειγμα αν το κουβάρι ζυγίζει 100 γραμμάρια και ζυγίζοντάς το μας έχουν μείνει 45 γραμμάρια αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιήσαμε τα 55 γραμμάρια οπότε συνολικά χρειαστήκαμε 755 γραμμάρια νήματος για την εσάρπα άρα το πραγματικό κόστος νήματος είναι 37,75 ευρώ.
Έστω ότι αποφασίσατε να την στολίσετε με κάποιες χάντρες οι οποίες κόστισαν 8 ευρώ. Αμέσως το κόστος υλικών διαμορφώνεται και γίνεται 47,75 ευρώ.
Επίσης ότι πρόσθετο υλικό αγοράσατε για να πλέξετε την εσάρπα θα το προσθέτετε ώστε να υπολογίζετε με ακρίβεια το πραγματικό κόστος. Μόνο έτσι θα κάνετε σωστή κοστολόγηση.
Δεύτερη φάση (κόστος χρόνου τον οποίο "σπατάλησα" για να πλέξω)
Τώρα θα πρέπει να κοστολογήσω τον χρόνο τον οποίο ξόδεψα για να πλέξω.
Έστω λοιπόν ότι αφιέρωσα 12 ώρες για να πλέξω (οι οποίες μπορεί να μην είναι συνεχόμενες αλλά να έπλεκα από 4 ώρες για 3 μέρες). Η χρέωση ανά ώρα που πλέκω είναι 5 ευρώ. Επομένως ο χρόνος που αφιέρωσα για να πλέξω μου κόστισε 60 ευρώ.
Σε αυτό το σημείο προσθέτω το κόστος υλικών της 1ης περίπτωσης 50 ευρώ + κόστος χρόνου 60 ευρώ=110 ευρώ.
Της 2ης περίπτωσης, κόστος υλικών 47,75 ευρώ + 60 ευρώ χρόνος=105,75 ευρώ
Συνολικό κόστος εσάρπας 1ης περίπτωσης 110 ευρώ
Συνολικό κόστος εσάρπας 1ης περίπτωσης 105,75 ευρώ.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να υπολογίσω και το κέρδος μου αφού έχω σκοπό να την πουλήσω και όταν πουλάω έχω σαν στόχο μεταξύ άλλον να εξοικονομήσω κάποιο κέρδος.
Αυτό θα έλεγα είναι το πιο δύσκολο σημείο της κοστολόγησης.
 Ένας κανόνας αναφέρει ότι:
Συνολικό κόστος εσάρπας 110 ευρώ * 2,2=242 ευρώ όπου είναι η τιμή χονδρικής
τιμή χονδρικής 242 ευρώ * 2,2= 532,4 ευρώ όπου είναι η τιμή λιανικής

Άρα θα πρέπει να πουλήσετε την εσάρπα σας 532,40 ευρώ. Βέβαια δεν ξέρω αυτός ο κανόνας κατα πόσο είναι εφαρμόσιμος σε περίπτωση που απλά πουλάτε τα πλεκτά σας μέσω κάποιας ιστοσελίδας, blog ή μέσω facebook. Πιο πολύ απευθύνεται σε όσους έχουν επιχειρήσεις ή βιοτεχνίες που εμπορεύονται αρκετά μεγάλες ποσότητες. Μπορείτε όμως αν επιθυμείτε να τον ακολουθήσετε.
Ένας δεύτερος κανόνας αναφέρει το εξής:
Συνολικό κόστος εσάρπας 110 ευρώ * 3=330 ευρώ όπου μας δίνει την τιμή πώλησης του πλεκτού μας. Αυτός ο κανόνας ίσως είναι περισσότερο εφαρμόσιμος από τον προηγούμενο και ενδεχομένως να μπορείτε να τον ακολουθήσετε.
Όμως ο υπολογισμός του κέρδους δεν μπορεί να περιοριστεί σε αυτούς τους δύο κανόνες και θα ήταν φυσικά λάθος να σταματήσω εδώ.
Πάντα θα κάνετε μία έρευνα αγοράς προτού αποφασίσετε την τελική τιμή του πλεκτού σας. Θα πρέπει  δηλαδή να ερευνήσετε πόσο πωλούνται αντίστοιχες εσάρπες όπως η δική σας. Εάν πωλούνται στην τιμή που έχετε υπολογίσει τότε είναι καλά. Εάν πωλούνται σε πολύ χαμηλότερη τιμή για παράδειγμα εσείς την πουλάτε 300 ευρώ ενώ στο etsy ή ravelry ή σε κάποιο άλλο ηλεκτρονικό κατάστημα πωλούνται 150 ευρώ δηλαδή στην μισή τιμή θα πρέπει πάλι να εξετάσετε την κοστολογησή σας. Μιλάμε πάντα για εσάρπες με τις ίδιες προδιαγραφές δηλαδή αν η δική σας εσάρπα είναι πλεγμένη με 100% μαλλί, και ένα συγκεκριμένο μέγεθος θα πρέπει να δείτε πόσο πωλούνται οι αντίστοιχες που είναι επίσης πλεγμένες με 100% μαλλί και έχουν το ίδιο μέγεθος. Μην συγκρίνεται με κάποια που είναι πλεγμένη με ακρυλικό νήμα και πολύ μικρότερων διαστάσεων γιατί είναι λάθος και δεν έχετε σωστό μέτρο σύγκρισης.
Εάν πάλι επιμένετε να την πουλήσετε σε υψηλότερη τιμή από ότι πωλούνται στην αγορά "πλεξίματος"φροντίστε τότε να κάνετε την διαφορά. Τι εννοώ?? Βρείτε κάτι που θα κάνει την εσάρπα σας να ξεχωρίσει έναντι των υπολοίπων να έχει δηλαδή μία διαφορετικότητα ώστε να δικαιολογεί την τιμή της. Χρησιμοποιείστε μία περίτεχνη πλέξη, κάνετε έναν όμορφο χρωματικό συνδυασμό, χρισιμοποιήστε ένα πρωτότυπο νήμα ότι τέλος πάντων θα την κάνει ξεχωριστή και να μην υπάρχει κανένα μα κανένα ψεγάδι.Στοχεύστε στην ποιότητα και την πρωτοτυπία!! Μόνο έτσι θα τραβήξετε την προσοχή του υποψήφιου πελάτη.
Εάν θέλετε να μειώσετε την τιμή πώλησης του πλεκτού σας ώστε να έχετε μικρότερο κέρδος και να πετύχετε πώληση καλό θα ήταν να μειώσετε και το κόστος της εσάρπας. Αν δεν θέλετε να πειράξετε την ποιότητά της τότε μειώστε το κόστος χρόνου δηλαδή από αντί για 5 ευρώ την ώρα χρεώστε 3 ευρώ την ώρα άρα 12 ώρες *3ευρώ/ώρα=36 ευρώ στο σύνολο το κόστος χρόνου
Αν θέλετε να μειώσετε και άλλο το κόστος προκειμένου να έχετε ακόμα χαμηλότερη τιμή πώλησης τότε μειώστε κι άλλο το κόστος χρόνου ή το κόστος των υλικών σας. Αφαιρέστε για παράδειγμα τις χάντρες που προσθέσαμε στην 2η περίπτωση ή χρησιμοποιείστε οικονομικότερα νήματα για το πλέξιμο. Προσοχή!! Αν αποφασίσετε να αλλάξετε ποιότητα μαλλιού στην εσάρπα και αντί για μαλλί 100% βάλετε ένα απλό ακρυλικό νήμα που στοιχίζει 1 ευρώ το κουβάρι τότε αλλάζετε τις προδιαγραφές και θα πρέπει εκ νέου να κάνετε έρευνα αγοράς.
Η απόφαση είναι δική σας. Εσείς θα πρέπει να αποφασίσετε ποιο θέλετε να είναι το κέρδος σας, το κόστος των υλικών σας και η ποιοτητά σας. Βάσει αυτών θα πορευτείτε και θα διαμορφώσετε την τελική τιμή πώλησης του πλεκτού σας.
Ελπίζω να βοήθησα λίγο και σας έυχομαι ότι και αν κάνετε καλή επιτυχία και καλές πωλήσεις!!






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου